dieta16Jeśli twój wiek pokazuje czwórkę z przodu to znak, że czas pomóc swojemu organizmowi.

Po 40-tym roku życia tempo przemiany materii systematycznie się obniża, nawet o 30 proc. Dlatego warto zmienić coś w swojej diecie i uzupełnić ją o pewne elementy. Warto by zdrowe odżywianie zawierało mikroelementy. Przede wszystkim warto wzbogacić dietę o produkty zawierające jod, który znajdziesz w rybach morskich i owocach morza, i wapń, który znajduje się w mleku i jogurtach. Pierwiastki te korzystnie wpływają na poprawę metabolizmu. Zacznij jeść z większą ilością ostrych przypraw takich jak chili. Przyczynia się ona do produkcji ciepła, co wymaga od twojego organizmu wysiłku, który przekłada się na utratę kalorii. Nie unikaj jedzenia mięsa, orzechów, pestek dyni, grochu i fasoli. To w nich znajdziesz witaminę B3, która uczestniczy w metabolizmie jedzenia. Jedz również produkty , które zawierają duże ilości białka, ponieważ by nasz organizm wchłonął białko potrzebuje bardzo dużo energii. Jedz owoce takie jak jagody, truskawki, agrest i poziomki – nie bój się zawartych w nich cukrów, to one pomogą ci rozpędzić przemianę materii. Nie zapomnij o nawadnianiu organizmu. By twoja przemiana materii była na dobrym poziomie pij minimum osiem szklanek wody dziennie. Pamiętaj, że jeśli organizm jest odwodniony to spala nawet 2 proc. kalorii mniej.