45645Pamiętaj, że możesz samemu obniżyć poziom cukru we krwi trzymając się kilu zasad.

Po pierwsze do śniadania dodawaj cynamon. Wystarczy dodać go do płatków, by obniżyć poziom cukry we krwi. Fakt ten został zbadany i opublikowany w „Jurnal of the Academy of Nutrition and Dietetics”. Cynamon zwiększa wrażliwość na insulinę, co sprawia, że organizm skuteczniej broni się przed cukrzycą. U kobiet, które piją 3-4 filiżanki kawy dziennie są mniej narażone na cukrzycę. Dlaczego tak się dzieje? – to zasługa zawartej w kofeinie globuliny SHBG, która reguluje poziom cukru we krwi. Unikaj natomiast picia piwa, ponieważ napój ten obfituje w cukry proste, które osłabiają działanie insuliny. Pamiętaj o tym by jeść mało a często najlepiej 5-6 posiłków dziennie. Jeden duży posiłek, szczególnie wieczorem, powoduje, że insulina w naszym organizmie nie jest w stanie przetransportować glukozy. W efekcie cukier krąży we krwi, niszcząc organy. Kolejnym sposobem na obniżenie cukru jest unikanie stresu. Ponieważ hormony które wydzielasz w czasie stresu tj. kortyzol i adrenalina, po pierwsze gromadzą zapasy energii w postaci tłuszczów, a po drugie blokują działanie insuliny. W walce z obniżeniem cukru we krwii pomogą również zioła takie jak liść morwy białej, korzeń cykorii, ziele rutwicy. Owe zioła należy wypijać po posiłku, bo zmniejszają one przyswajanie cukru. Natomiast jedząc czosnek, chrzan, cebulę poprawisz pracę trzustki, która jest odpowiedzialna za produkcję insuliny.