dietaaaJak wiadomo mrożona żywność jest bardzo zdrowa i nie wiele traci w porównaniu do produktów świeżych. Jednak kupując mrożonki musimy to robić w sklepach które przestrzegają procedur dotyczących ich transportu i przechowywania. Lepiej sięgać po mrożonki paczkowane niż te sprzedawane na wagę.

Te na wagę mimo swojej niższej ceny są zazwyczaj gorszej jakości i ich sposób przechowywania jest mniej pewny. Kupując mrożoną żywność zwracaj uwagę na datę ważność, szczelność i wygląd opakowania. I tak jeśli zawartość opakowania jest zbrylona lub opakowanie przymarznięte do produktu to może to oznaczać, że zostało już wcześniej rozmrożone i powtórnie zamrożone. Oczywiście nie dotyczy to warzyw rozdrobnionych lub mrożonych w blokach np. szpinak, buraczki. W reszcie przypadków taki produkt już nie nadaje się do spożycia, ponieważ większośc mikroorganizmów przeżywa proces mrożenia i w chwili rozmrożenia natychmiast się uaktywnia. Dlatego nawet mrożonki transportowane ze sklepu do domu powinno się transportować w torbie termostabilnej. Czytajmy również etykiety. Jak zostało wspomniane wcześniej mrożonki są bardzo zdrowe ale te sote, czyli naturalne, inne np. szpinak w sosie serowym jest bardzo kaloryczny i zawiera tłuszcze trans, więc trudno go nazwać do końca zdrowym, mimo tego choć szpinak sam w sobie jak najbardziej.