mleko2Aby pokryć dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu na wapń to trzeba wypić trzy szklanki mleka. Często jest to wartość nie do osiągnięcia, ponieważ rzadko, które dziecko lubi mleko, a jak nawet to przecież nie będzie wypijało prawie litr każdego dnia.

Z pomocą przyjdą nam przetwory. Pierwszym z nich jest kefir. Jest to nic innego jak mleko tylko, że zakwaszone grzybkami kefirowymi. W procesie przemiany częściowo rozkładają się w nim białka i laktoza za to wzrasta ilość witamin z grupy B. Kolejnym produktem jest jogurt. Jest to doskonale źródło białka, witaminy D i wapnia. Jest on lepiej przyswajany niż mleko, ale ma właściwości alergizujące. Warto go używać zamiast tłustej śmietany do zaprawiania zup czy sałatek. Wybieraj naturalny, bo nie zawiera on cukru czy sztucznych barwników. Warto by zawierał żywe kultury bakterii. Dzieci mogą też jeść żółty ser by zapewnić wystarczająca ilość wapnia. W dwóch plasterkach jest go tyle ile w szklance mleka. Ale jest on ciężko strawny, więc nie powinno się go zjadać zbyt dużo i zbyt często. Wapń znajduje się też w budyniu, domowy jest o wiele bardziej zdrowy niż ten z torebki. Bierzemy półtorej szklanki mleka, trzy łyżeczki mąki ziemniaczanej oraz skażone i zmiksowane owoce trzeba zagotować szklankę mleka a pozostałą ilość wymieszać z mąką. Dodać owoce, wymieszać dosłodzić i zagotować.