ruchAktywność fizyczna to doskonały sposób na zachowanie sprawności fizycznej przez długi czas. Zmienne warunki atmosferyczne ćwiczą nasz układ odpornościowy, ponieważ naczynia kurczą się i rozszerzają dostosowując szybkość krążenia krwi do minimum. Ruch wzmacnia miesień serca a tym samym lepiej dotleniony organizm staje się sprawniejszy.

Ruch na Świerzym powietrzu wspomaga leczenie nawet groźnych chorób. U osób z nadciśnieniem ćwiczenia fizyczne już po kilku tygodniach redukują cieśninie o 5 a nawet 10 mm Hg. Chodzi o to, że spada poziom tłuszczów we krwi i chroni przed zmianami miażdżycowymi. Organizm w takiej sytuacji reaguje dużo bardziej wrażliwie na produkowaną insulinę, co zapobiega rozwojowi cukrzycy typu II. Aktywność fizyczna przyda się też osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Przebudowie ulega też wnętrze komórek mięśniowych, po to by sprostać cięższej jak dotąd pracy. Dochodzi, zatem do zwiększenia liczby i rozmiarów ich mitochondriów. Aktywny wypoczynek łagodzi napięcia nerwowe. Pozwala wyrzucić z siebie przykre emocje, które nieświadomie kumulujemy w ciele. Ruch to talk że bodziec dla mózgu. Aktywność przyczynia się do polepszenia pamięci i zdolności poznawczych. Doskonała jest jazda na rowerze. Jest to przyjemny sposób na poprawienie funkcjonowania układu oddechowego i krążenia. Po uzgodnieniu z lekarzem może to być także element rehabilitanci po zawale czy też chorobie niedokrwiennej. Jeżdżąc wolno spalamy 300 kcal na godzinę jełki będziemy jechać szybciej TOS palimy nawet 600 kcal.